10
Apr

VEF Kultūras pilī jau 14. un 18. aprīlī izskanēs pianistu Reiņa Zariņa un Jāņa Lūsēna īpašās koncertprogrammas

VEF Kultūras pils rīkotie pasākumi aprīlī īpaši iepriecina ar pianistu izvēli: 14. aprīlī pils aicina uz koncertizrādi “Gadalaiki. Pēteris Vasks. Reinis Zariņš. Kirils Burlovs.”, bet 18. aprīlī dzirdēsim “Skaņas un noskaņas. Jāņa Lūsēna instrumentāriju.”

14. aprīlī komponista Pētera Vaska, pasaulē visvairāk atskaņotā latviešu komponista dzimšanas dienas mēnesī, pilī skanēs viens no pēdējā laika skaistākajiem iestudējumiem ar viņa mūziku – laikmetīgās dejas koncertizrāde “Gadalaiki. Pēteris Vasks. Reinis Zariņš. Kirils Burlovs.” Koncertizrādes pamatā ir P. Vaska klavierdarbu cikls “Gadalaiki”. Vaska skaņās ietērptā, katram latvietim tik dziļi pazīstamā četru gadalaiku uzticamā nomaiņa gluži dabiski sasaucas ar cilvēka kopējā dzīves gājuma redzējumu — tas arī ir kā četri gadalaiki, aina, ko līdz klausītājam precīzi noved pianists Reinis Zariņš un dejotājs, horeogrāfs Kirils Burlovs.

Koncerta sākums plkst. 17.00, biļetes pieejamas “Biļešu paradīzes” kasēs.

18. aprīlī Jāņa Lūsēna jubilejas koncertu maratonā klausītājiem ir iespēja tuvāk iepazīt komponistu un viņa mūziku draudzīgās sarunās ar muzikoloģi Lieni Jakovļevu, ko piedāvā VEF Kultūras pils rīkotā kamermūzikas koncertu un sarunu cikls COME PRIMA. Koncertprogrammas “Skaņas un noskaņas. Jāņa Lūsēna instrumentārijs” pamatā ir interesanti tematiski skaniski motīvi, dažādu instrumentu skaņu un tembru saplūšana un mijiedarbe. Plašā instrumentu klāsta kopskaņu papildinās čells un basa ģitāra, koncertprogrammu bagātinās arī trio Art-i-Shock saspēle. Koncerta programmā izskanēs gan Jāņa Lūsēna senāk tapusī instrumentālā mūzika, gan skaņdarbi no cikla “Mūzika nebijušām kinofilmām”, gan skaņdarbs trio Art-i-Shock “Neti, neti”, gan miniatūras solo instrumentiem pārējo mākslinieku izpildījumā, kā arī paša komponista instrumentālās improvizācijas, veidojot sava veida “skaņu laukus”.

Koncerta sākums plkst. 19.30, biļetes pieejamas “Biļešu paradīzes” kasēs