Skip to content

Kas ir digitālās mūzikas izplatīšanas platforma „The Orchard” – un kāpēc svarīgi par to zināt.

Mūsdienu mūzikas industrija aug un attīstās straujos tempos. Viens no lielākajiem izaicinājumiem 21. gadsimtā ir mūzikas izplatīšana – sen garām tie laiki, kad slavens ierakstu kompānijas vīrs iedod līgumu, pēc kura parakstīšanas albumi nokļūst visu mūzikas veikalu plauktos. Latvija ir viens no reģioniem, kur līdzīgas funkcijas tagad pilda digitālās mūzikas izplatīšanas kompānija jeb agregators „The Orchard”.

„The Orchard” ir „Sony Music Entertainement” paspārnē funkcionējoša, 1997. gadā dibināta mūzikas (kā arī filmu un video ) izplatīšanas kompānija – viena no lielākajām un atzītākajām pasaulē. Būtiski, ka tā sadarbojas arī ar neatkarīgiem, leibliem nepiesaistītajiem māksliniekiem.

Viena no industrijas tendencēm mūsdienās ir tās sazarošanās. „Lielām”, populārām un atzītām grupām ikdienā ar mārketingu strādā viena firma, ar mūzikas izplatīšanu – otra, bet ar koncertu vietu atrašanu – trešā.

„The Orchard” fokuss ir mūzikas izplatīšana gan digitālā, gan fiziskā formātā – viņu darba augļi redzami gan mūzikas veikalu plauktos, gan „Spotify”, „Deezer” „iTunes” un „Youtube”. Katrai no minētajām straumēšanas platformām ir sava specifika un auditorija. Tā, piemēram, dažādās valstīs un reģionos mobilie operatori periodiski piedāvā īpašus piedāvājumus konkrētajai platformai, kas veicina to popularitāti u.t.t. Izdzīvot mūzikas biznesā, neizmantojot digitālās mūzikas izplatīšanas iespējas, mūsdienās vairs nav iespējams – pat gadījumos, kad grupas vai izpildītāja galvenais ienākumu avots ir koncerti, to apmeklētājus bieži vien piesaista iepriekš „Spotify” vai „Youtube” dzirdētais materiāls.

Šādu nianšu pārzināšana ietilpst „The Orchard” ikdienā. Balstoties uz virkni šādu apsvērumu agregators noskaidro un piemēro atbilstošākos un efektīvākos mūzikas izplatīšanas veidus – tostarp reklāmas, mārketinga un promocijas stratēģijas. Tāpat „The Orchard” veiksmīgi risina dažādus autortiesību jautājumus, balstoties gadiem veidotā pieredzē.

Latvijas mūziķiem „The Orchard” ir viena no šīs jomas aizsniedzamākajām kompānijām – tā jau šobrīd veiksmīgi strādā ar vairākiem pašmāju māksliniekiem, kuru darbības lauks iesniedzies citās valstīs. Menedžeriem, kas darbojas ar tām latviešu grupām, kas vēlas „izsisties” ārzemēs, sadarbība ar dažādām industrijas instancēm ir ļoti būtiska – „The Orchard” ir viens no tiem vārdiem, ko vērts atcerēties, jo tieši viņu darbības lauks aptver arī mūsu reģionu. Šādu kompāniju interese par Latviju ir viens no daudzajiem signāliem, kas liecina par latviešu grupu potenciālu arī starptautiskā līmenī. Tāpēc mūziķiem un to menedžeriem vērts dibināt šādus kontaktus – vienalga, vai tas notiek kādā mūzikas konferencē pie vīna glāzes, vai ar e-pasta starpniecību.

MEL redaktors

MEL redaktors

info@musiclatvia.lv

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on reddit