Skip to content

Ziņas sagatavošana medijiem.

Preses relīze ir būtisks posms, lai sasniegtu mērķauditoriju un efektīvi paziņotu par svarīgiem notikumiem vai informāciju. Lai tas izdotos veiksmīgi, ir svarīgi ņemt vērā šādus aspektus:
1. Virsraksts un ievads: Virsraksts ir pirmais, kas piesaista uzmanību. Tas jāveido tā, lai tas uzrunātu un radītu interesi. Ievadā ir vērts īsi un skaidri izklāstīt galveno informāciju par notikumu vai izdevumu.
2. “6K” jautājumi ievadā: Izmantojot jautājumus “kas?”, “ko?”, “kad?”, “kur?”, “kā?”, “kāpēc?”. Atbildes uz šiem jautājumiem palīdzēs veidot informatīvu, konkrētu un saprotamu relīzi.
3. Citāti: Lai relīze būtu ticamāka un interesantāka, pievieno vienu vai vairākus citātus no ekspertiem vai iesaistītajiem cilvēkiem. Šie citāti var papildināt notikuma kontekstu un padarīt relīzi saturiski bagātāku.
4. Kontaktpersona un sociālo tīklu konti: Relīzes noslēgumā precīzi norādi kontaktpersonu ar e-pasta adresi vai telefona numuru. Papildus tam, norādi arī savus sociālo tīklu kontus, piemēram, Instagram un Facebook.
5. Relīzes garums un formāts: Viena A4 lapa, WORD formātā, pārbaudi gramatikas kļūdas.
6. Vizuāļi un bildes: Iekļauj kvalitatīvas bildes, albuma vāku vai citus attēlus, atceries nosaukt tos atbilstoši. Bildes liek klāt pielikumā un vēlams horizontālā formātā. Var arī uz Google drive vai failiem.lv.
7. Laiks un nosūtīšana: Sūti preses relīzi dienas rītā, kad ir notikums, “šodien iznāk – jauns albums/singls/ video.”
8. Plānošana: Sūti preses relīzi, kad dziesma vai albums ir PIEEJAMS straumēšanas servisos!
9. Profesionāļu iesaistīšana: Ja netiec galā, industrija piedāvā profesionāļus, kuru darbs ir sagatavot ziņas medijiem.
MEL redaktors

MEL redaktors

info@musiclatvia.lv

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on reddit